Asystent parkowania... próbował ktoś w OIIFL?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowaltom99
    Rider
    • 2009
    • 742
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez XenosagaII
    Ok dzieki bede informował o postepach pracy :P

    [ Dodano: Wto 11 Gru, 12 11:06 ]
    Która z nich jest najnowsza ?
    Znalazłem z końcówka BJ i BL ma to znaczenie która wybrać chyba BL jest nowsza.
    PS:
    Ktoś mi ubiegł w poprzedniej aukcji ciekaw jestem czy po przeczytaniu tych postów dosłownie w tym samym dniu co pisaliśmy

    [ Dodano: Czw 13 Gru, 12 13:05 ]
    Pompa ABS do park assist przyszła z końcówka BL. Na samej pompie jest nr 1k0 614 517 DP a sterownik 1k0 907 379 BL
    No to do roboty :-)
    Dla przypomnienia kolejność prac:
    - autoscan obecnej pompy i zapisanie kodowania (bardzo ważne!!!!)
    - wymiana pompy
    - odpowietrzenie pompy ABS wg procedury Ross-Techa
    - odpowietrzenie systemu hamulcowego - to już można tradycyjnie jak w maluchu
    - adaptacja czujników wg procedury Ross-Techa
    - kodowanie nowej pompy - tym starym zapisanym kodowaniem - w razie konieczności na końcu dodajesz 00 (jeżeli stara pompa była 18 bajtowa)
    - uruchomienie HHC, TPMS, XDS - według uznania, jak nie były zakodowane wcześniej
    - oblanie sukcesu :-)

    Powodzenia!

    Komentarz

    • XenosagaII
      Classic
      • 2012
      • 21

      Niestety nie mam warunków do samodzielnej wymiany pompy przynajmniej przez jakies 3 miesiace wiec oddam do aso aby ja podmienili i zakoduja jak starą a zalezy mi aby jak najszybciej nowa pompa wskoczyla na poklad potem juz bedzie z górki. Nastepnie przystąpie do zbierania dalszych czesci i montazu

      Oblewać bedzie co jak auto zaparkuje na miejsciu a nie na obcym zderzaku hehe :P

      Komentarz

      • kowaltom99
        Rider
        • 2009
        • 742
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez XenosagaII
        Niestety nie mam warunków do samodzielnej wymiany pompy przynajmniej przez jakies 3 miesiace wiec oddam do aso aby ja podmienili i zakoduja jak starą a zalezy mi aby jak najszybciej nowa pompa wskoczyla na poklad potem juz bedzie z górki. Nastepnie przystąpie do zbierania dalszych czesci i montazu

        Oblewać bedzie co jak auto zaparkuje na miejsciu a nie na obcym zderzaku hehe :P
        Trochę Cię za to trochę skasują :-(
        Mnie wymiana pompy i odpowietrzanie kosztowała u mechanika 150PLN + 2 litry płynu (strasznie dużo poszło do odpowietrzenia)
        Kodowanie i adaptacje robiłem już sam

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          w ASO mi powiedzieli 700.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • gieu
            Rider
            • 2009
            • 607
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez kowal 2002
            piotrcar, czy będzie działać to pewnie nikt nie wie. Musiałbyś spróbować podłączyć moduł z asystentem parkowania w miejsce swojego i zobaczyć jakie są błędy. U mnie wywalało tylko błąd brakujących czujników. W ABS i 44 nie było żadnych błędów.

            Nie ma oryginalnego przełącznika, bo w OII FL nie jest w ogóle przewidziany asystent parkowania. Ale jest to dokładnie taki sam guziczek jak od PDC tyle, że powinien mieć inny obrazek na wierzchu.

            Schemat masz poniżej ( w czerwonej ramce to co trzeba dołożyć - oczywiście mając już czujniki z przodu i z tyłu ).

            Obrazek

            Kowal 2002 a z tyłu z bocznymi czujnikami do którym pinów trzeba się wpiąć (jak już było to sorry, ale nie mogę znaleźć)?
            Btw - orientujesz się czy standardowy sterownik PDC z octavii obsłuży te dwa dodatkowe czujniki? (oczywiście jak będę wiedział, w które piny trzeba je wpiąć, to będę mógł zrobić test)
            Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

            Komentarz

            • XenosagaII
              Classic
              • 2012
              • 21

              Zamieszczone przez kowaltom99
              - odpowietrzenie pompy ABS wg procedury Ross-Techa
              Możesz podać linka do tej procedury?

              Zamieszczone przez kowaltom99
              - odpowietrzenie systemu hamulcowego - to już można tradycyjnie jak w maluchu
              wydaje mi się ze po podłaczeniu nowej pompy uzupełniamy płyn i odpowietrzamy właśnie metoda tradycyjną. tylko od ciebie usłyszałem że jest jeszcze procedura od rosstech przed tradycyjna.

              [ Dodano: Pon 31 Gru, 12 19:37 ]
              Zamieszczone przez kowaltom99
              Trochę Cię za to trochę skasują :-(
              Mnie wymiana pompy i odpowietrzanie kosztowała u mechanika 150PLN + 2 litry płynu (strasznie dużo poszło do odpowietrzenia)
              Kodowanie i adaptacje robiłem już sam
              300zl na wstepie w ASO pewnie potem dolicza komputer i wyjdzie minimum 500zl. Podziekowałem, sam to zrobie. Z adaptacja cwiczylem na starej pompe wiec mam obcykane.

              Teraz mechanika moze w wawie poszuka. Jak znajde takiego magika co zrobi to w podobnej cenie co u ciebie to bedzie fajnie. jesli nie to bede kombinował sam. Z kąd mam wiedzieć jaki płyn tam idzie to kupie go sobie za w czasu ?

              Komentarz

              • Andys
                Elegance
                • 2007
                • 762

                XenosagaII, proszę: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz

                • czaro10
                  Classic
                  • 2013
                  • 16

                  Aktualnie podchodze do tematu park assist, ale w audi a3 8p 2007. W 8p taki bajer byl dopiero po lifcie od rm2009.

                  U mnie jest mk60. Ktos z Was dokladal park assist posiadajac wczesniej ten rodzaj pompy abs? Doczytalem na forum a3-club.net, ze tylko ASO moze taka pompe kompletnie zakodowac pod moje auto.
                  U mnie moze dojsc wymiana przekladni kierowniczej. Mam 2-giej generacji 1k1 423 055 f, choc ta przekladnia byla tez w poliftach, wiec jest cien nadziei, ze bedzie ok.

                  Ktos kto wstawil nowa pompe i ma przekladnie 2 generacji?

                  Przy okazji tutaj instrukcja wymiany pompy (z audi a3 ale wymiana jest analogiczna):
                  4shared is a perfect place to store your pictures, documents, videos and files, so you can share them with friends, family, and the world. Claim your free 15GB now!


                  Dodatkowo doczytalem:

                  Jeśli w przypadku systemu Mark 60EC zostanie wymieniony sterownik systemu ABS J104, należy dodatkowo wykonać nastawy podstawowe zaworów wlotowych i zaworów rozdzielczych:

                  Układ jezdny
                  Układ hamulcowy
                  01- Systemy podlegające diagnozie własnej
                  03 Sterownik systemu ABS J104 MK60EC
                  03 Funkcje systemu ABS MK60EC J104
                  Nastawy podstawowe zaworów wlotowych
                  Nastawy podstawowe zaworów rozdzielczych


                  EDIT:
                  Dokopałem się do tematu
                  Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html

                  Komentarz

                  • dominik9420
                    L&K
                    • 2012
                    • 1136

                    Bajer fajny, Gratulacje dla Kowal 2002 za zrobienie tego, tylko ja jakoś tego nie widzę.
                    Co do parkowania, to sam zrobił bym to szybciej.
                    Ale z drugiej strony widok zdziwionych Panów z Mercedesów po 200tyś jak sama Octavia parkuje- bezcenny :diabelski_usmiech
                    Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                    Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                    Pozdrawiam i Szerokości!
                    Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                    http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      dominik9420, wierz mi też traktowałem to jako bajer. Ale po tym czasie jaki minął od zamontowania muszę przyznać, że ta funkcja jest naprawdę przydatna w mieście. Wiele miejsc "kopertowych", które na 100% bym odpuścił jako "za małe", PLA II wykorzystuje do ostatniego cm. Krawędzie mojego zderzaka przechodzą przy parkowaniu obok zaparkowanych aut dosłownie na pojedyncze centymetry a te 40 cm odstępu z przodu/z tyłu wygląda czasami tak jakbym samochód wstawił w to miejsce wózkiem widłowym a nie wjechał tam na kołach.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • dominik9420
                        L&K
                        • 2012
                        • 1136

                        kowal 2002, Wydaje mi się, że dobre jest to dla Kobiet bo jakoś mentalność Polskich kierowców nie pozwala mi sobie tego wyobrazić jak stoją i grzecznie czekają aż zaparkują :diabelski_usmiech
                        Okej, z tego co mówisz, wnioskuję, że koperta przez PLA II jest w stanie wygrać z człowiekiem,
                        Ale z tego co widziałem na filmiku, to parkowanie prostopadłe niezbyt szybko wychodzi.
                        Sam ostatnio parkowałem tyłem prostopadle i jestem w stanie zrobić to tak, że ustanę z kilko centymetrową przerwą między lusterkami (wiadomo jak niektórzy parkują) i zrobić to za pierwszym podejściem, tylko trzeba się odpowiednio ustawić.
                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                        Pozdrawiam i Szerokości!
                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          dominik9420, filmiki są zazwyczaj nagrywane zaraz po montażu, gdy nie masz jeszcze zupełnie "zaufania" do maszyny. Jak już się do "niej" przekonasz to parkowanie wychodzi całkiem płynnie.
                          Wierzę, że człowiek może robić to szybciej, ale z wiekiem każdy robi się "leniwy" i woli pstryknąć guzikiem niż namachać się przy kręceniu kierą :diabelski_usmiech .
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • XenosagaII
                            Classic
                            • 2012
                            • 21

                            Dziś wymieniaja mi pompe w ASO i oczywiscie nie potrafia jej zakodować. Podałem im za bite 19 trzeba dodać 00. Wiem ze pracuja VASEM ale podobno VCDSem tez prubowali i pompa nie przyjmuje kodowania
                            Sterownik mam 1k0 907 379 BL
                            pompa 1k0 614 517 DP

                            Mialem 18 bitowa ta nowa na 19.

                            Czy ktoś ma jakiś pomysł czemu nie idzie tego zakodować?

                            [ Dodano: Czw 10 Sty, 13 15:03 ]
                            Zamieszczone przez kowaltom99
                            Zamieszczone przez XenosagaII
                            Ok dzieki bede informował o postepach pracy :P

                            [ Dodano: Wto 11 Gru, 12 11:06 ]
                            Która z nich jest najnowsza ?
                            Znalazłem z końcówka BJ i BL ma to znaczenie która wybrać chyba BL jest nowsza.
                            PS:
                            Ktoś mi ubiegł w poprzedniej aukcji ciekaw jestem czy po przeczytaniu tych postów dosłownie w tym samym dniu co pisaliśmy

                            [ Dodano: Czw 13 Gru, 12 13:05 ]
                            Pompa ABS do park assist przyszła z końcówka BL. Na samej pompie jest nr 1k0 614 517 DP a sterownik 1k0 907 379 BL
                            No to do roboty :-)
                            Dla przypomnienia kolejność prac:
                            - autoscan obecnej pompy i zapisanie kodowania (bardzo ważne!!!!)
                            - wymiana pompy
                            - odpowietrzenie pompy ABS wg procedury Ross-Techa
                            - odpowietrzenie systemu hamulcowego - to już można tradycyjnie jak w maluchu
                            - adaptacja czujników wg procedury Ross-Techa
                            - kodowanie nowej pompy - tym starym zapisanym kodowaniem - w razie konieczności na końcu dodajesz 00 (jeżeli stara pompa była 18 bajtowa)
                            - uruchomienie HHC, TPMS, XDS - według uznania, jak nie były zakodowane wcześniej
                            - oblanie sukcesu :-)

                            Powodzenia!
                            Czy ta procedura moze byc w innej kolejnosci:
                            1. wymiana
                            2. kodowanie
                            3. odpowietrzanie.
                            4 kodowanie czujników?

                            Komentarz

                            • mwsoft
                              Drive
                              • 2012
                              • 43

                              Zamieszczone przez XenosagaII
                              Czy ta procedura moze byc w innej kolejnosci:
                              1. wymiana
                              2. kodowanie
                              3. odpowietrzanie.
                              4 kodowanie czujników?
                              Nie! Pompa nie przyjmie kodowania, puki nie zrobi się adaptacji czujników.
                              A żeby zrobić sensowną adaptację czujnika ciśnienia, wypadałoby, żeby układ był odpowietrzony

                              Komentarz

                              • XenosagaII
                                Classic
                                • 2012
                                • 21

                                wielkie dzieki!
                                jutro o 7 rano znów jade do servisu i bede to robil na wlasnym VCDSie bo servis nie moze zrobic tej procedury w takiej kolejnosci.

                                Komentarz

                                • 1 6 D
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 547
                                  • Volkswagen

                                  Po zamontowaniu i odpowietrzeniu zrób nastawy podstawowe czujników jak pamiętam, dopiero kodowanie, skopiuj te co masz ze starej pompy i dopisz dwa zera na końcu. Musi przyjąć po prostu.
                                  http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                  Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                  Komentarz

                                  • XenosagaII
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 21

                                    Zamieszczone przez mwsoft

                                    Nie! Pompa nie przyjmie kodowania, puki nie zrobi się adaptacji czujników.
                                    A żeby zrobić sensowną adaptację czujnika ciśnienia, wypadałoby, żeby układ był odpowietrzony
                                    A mogę zrobić ta:
                                    1.odpowietrzenie wg. ross techa
                                    2.adaptacja czujników
                                    3.kodowanie starym kodem
                                    4.odpowietrzanie klasyczne
                                    i teraz aby czujniki były w 100% dobrze zrobione jeszcze raz:
                                    5. adaptacja czujników.

                                    wydaje mi sie że powinno załapać :P jesli faktycznie nie da rady w takiej kolejnosci to bede musial siedziec w poczekalni w servisie a nie usmiecha mi sie brac urlopu na caly dzien :/ dlatego tak wymyslilem.

                                    [ Dodano: Pią 11 Sty, 13 09:15 ]
                                    Niestety pompa nie przyjmuje kodowanie czujnika g85 i g251 macie jakiś pomysł dlaczego? W serwisie powiedzieli mi ze ta pompą pochodzi od automatu i może dlatego

                                    [ Dodano: Pią 11 Sty, 13 09:57 ]
                                    Teraz to już zglupialem. Raz pokazało mi ze g85 jest ok ale w g251 wgrupie 006 w polu 4 było NA a ja poszedłem dalej do grupy 069 to w polu 2 było ok.
                                    A teraz czujnik g85 w base setings grupa 060 pokazuje not possible. Chyba nie da rady zakodowac tej pompy u mnie

                                    Komentarz

                                    • 1 6 D
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 547
                                      • Volkswagen

                                      By G85 zakodować to trzeba chwilę przejechać się, kilka metrów i dopiero zrobisz jego adaptację.

                                      Tu masz cały temat o kodowaniu tego ABSu
                                      http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                      Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                      Komentarz

                                      • mwsoft
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 43

                                        Poza tym, olej na razie G251, on jest od Hill Holda / 4x4 i nie jest potrzebny do szczęścia pompie, żeby się zakodowała.

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez XenosagaII
                                          ta pompą pochodzi od automatu
                                          a co to ma wspólnego z zakodowaniem pompy?
                                          w życiu nie słyszałęm, żeby ktoś produkował pompy ABS od manuala i automatu

                                          jest topic o kodowaniu pompy Abs-poczytaj tam
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • XenosagaII
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 21

                                            Dzieki za wszelka pomoc. Udało sie po wielkich trudach
                                            Teraz pora szukać części do Park assist Musze pogrzebać w starszych postach a propo części

                                            [ Dodano: Sob 12 Sty, 13 22:01 ]
                                            Pora na zakupy

                                            Znalazłem takiego gościa z czujnikami.
                                            1. Z tego co podaliście 1T0 919 297 A to czujniki PA na przód:

                                            takie mogą byc bo gośc pisze że to czujniki parkowania a nie PA?

                                            2.uchwyty na czujniki przód i tył czy znacie numer pasujący do golfa 6?

                                            3.piny do wtyczki 000 979 034 E + gumki uszczelniające. Ile sztuk potrzeba?
                                            bo z tego co widziałem w ASO to cena jest 40zł :shock:

                                            4. Czujniki tylne do ABS: WHT 003 858 A i WHT 003 859 A czy takie będą też kasowąć do golfa 6?

                                            Jak myślicie te sie nadadzą? u niego 42zł w ASO 232zł jest spora róznica!


                                            5. Podmiana czujników ABS, przekodowanie sterownika ABS. czy znacie jakis link jak to przekodować?

                                            6. Ichyba ostatnia niewiadoma dla mnie to robocizna wiążki. Zaczne od Przedniej:
                                            - Czujniki w kostkach maja 3 piny w momęcie kiedy dorobie kabelki to jakiej długości i gdzie poszczegulnymi sie wpinać.

                                            *w carsystem maja gotowa wiazkę moze to bedzie lepszym rozwazaniem ale pozostaje tył gdzie pytanie moje jest takie same jak do przednich.

                                            [ Dodano: Sob 12 Sty, 13 22:02 ]
                                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                            Zamieszczone przez XenosagaII
                                            ta pompą pochodzi od automatu
                                            a co to ma wspólnego z zakodowaniem pompy?
                                            w życiu nie słyszałęm, żeby ktoś produkował pompy ABS od manuala i automatu
                                            też zrobiłem :shock: jak to usłyszalem. Myśle że to była jedna z metod abym odpuścił tą wymiane :lol:

                                            Komentarz

                                            • kowaltom99
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 742
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez XenosagaII
                                              Dzieki za wszelka pomoc. Udało sie po wielkich trudach
                                              Teraz pora szukać części do Park assist Musze pogrzebać w starszych postach a propo części

                                              4. Czujniki tylne do ABS: WHT 003 858 A i WHT 003 859 A czy takie będą też kasowąć do golfa 6?

                                              Jak myślicie te sie nadadzą? u niego 42zł w ASO 232zł jest spora róznica!

                                              Niestety czujniki ABS musisz kupić te droższe - ta literka "A" na końcu ma wielkie znaczenie.
                                              Chyba, że zrezygnujesz z PLA 2 generacji i zostaniesz przy 1 gen to wtedy czujników ABS z tyłu nie musisz wymieniać.

                                              Komentarz

                                              • samin
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 100

                                                To nie są czujniki z końcówką A, takie czujniki są w ASO po 350pln, więc po taniości nie pojedziesz
                                                ---------------------------------------------------------
                                                Jest: Superb 3 kombi Style 2015 1,4 TSi
                                                http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...560592#1560592
                                                była Octavia II FL 1,4 TSI Elegance 2010
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51491

                                                Komentarz

                                                • XenosagaII
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 21

                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  kupisz u tych gości:


                                                  mają dobry towar, kupowałem u nich trochę gratów mogę polecić.
                                                  XDS i HHC spokojnie uruchomisz na niej.
                                                  Mógłbyś mi podać jeszcze raz nick tego gościa bo muszę mu zareklamować pompę bo wewnątrz nie trzyma ciśnienia chyba. Bo po dokładnym odpowietrzenie i tak pedał wpada mi i nisko zaczyna chamowac a po czasie rośnie

                                                  Komentarz

                                                  • kowaltom99
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 742
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez XenosagaII
                                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                                    kupisz u tych gości:


                                                    mają dobry towar, kupowałem u nich trochę gratów mogę polecić.
                                                    XDS i HHC spokojnie uruchomisz na niej.
                                                    Mógłbyś mi podać jeszcze raz nick tego gościa bo muszę mu zareklamować pompę bo wewnątrz nie trzyma ciśnienia chyba. Bo po dokładnym odpowietrzenie i tak pedał wpada mi i nisko zaczyna chamowac a po czasie rośnie

                                                    To niekoniecznie wina pompy.
                                                    Ja zużyłem ponad 2 litry płynu, zanim system się całkowicie odpowietrzył. Trwało to ok 2 tyg.
                                                    Po prostu w zakamarkach pompy pozostało powietrze i w trakcie normalnego użytkowania przesuwa się do przewodów.
                                                    Ja robiłem tak: u mechanika na placu - ruszanie i hamowanie aby zadziałał ABS, potem odpowietrzanie przewodów - i tak aż do skutku.

                                                    PS - od razu informuję, że mechanik miał ciśnieniowy przyrząd do wymiany płynu - to nie wystarczyło.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...